Špatný projekt je potřeba včas zahodit, radí po vlastní zkušenosti IT ředitel Dormer Pramet

Návyky, které máme ze soukromého života, si přenášíme i do byznysu. A tak i velkoobchodní nákupy chtějí distributoři dělat v hezkých a přehledných e-shopech, v podstatě odkudkoli, z tabletu či mobilu.

Co všechno mění digitalizace v oblasti výroby a velkoobchodu? „I B2B byznys skočil do online světa. A už tam zůstane," říká ředitelka SAP ČR Hana Součková. Nákupčí dnes podle ní chtějí v byznysu stejný komfort, na jaký jsou zvyklí ze soukromého života. A tak téměř tři čtvrtiny všech velkoobchodních objednávek probíhají digitálně.

Postavit velký e-shop je ale věda. A postavit B2B e-shop, aby bezvadně fungoval, to je projekt i na dva roky.

Firmy ve velkoobchodním sektoru často neprodávají samotný výrobek, ale produkt s kompletním servisem a dalšími službami. Proto místo o e-shopu raději mluví o e-commerce portálu, který zákazníkovi poskytuje komplexní informační servis včetně údajů o dostupnosti, dodání, implementaci nebo dokumentaci ke stažení. Dochází tak přirozeně k digitalizaci celého dodavatelsko-odběratelského řetězce.

„Velká výzva tkví v propojení s našimi backend systémem, aby vše fungovalo tak, jak má," říká Marek Černý, IT ředitel společnosti Dormer Pramet, která vyrábí a po celém světě prodává obráběcí nástroje. Svoje řešení tak musí přizpůsobit tisícovkám zákazníků z různých trhů, které mají vlastní specifika.

Ne všechny změny ale vedou k cíli, proto je podle Černého potřeba umět se rychle rozhodnout a špatný projekt případně zahodit tak, jak to udělali s prvním vývojem e-portálu v Dormer Pramet.

Jak se staví e-shop na obráběcí nástroje? Proč první projekt selhal? Jak se z chyb v Dormer Pramet poučili? Jaká jsou specifika digitalizace v B2B sektoru a jak se naopak potřeby a požadavky zákazníků přibližují B2C trhu? O tom všem si povídali Hana Součková a Marek Černý v podcastovém studiu Forbesu.

Směr dalšího stoupání: