Teď se rozhoduje o tom, které firmy tu budou i za 20 let, říká šéf Actum Digital
Koronavirová pandemie, pak narušení dodavatelských řetězců, inflace a zdražování vstupů. Rychlé změny chování zákazníků, hledání nových cest pro obchod i výrobu. Všechny tyto překotné změny firmám důrazně připomínají důležitost digitalizace, která může firmám rychlou reakci usnadnit.
Z první ruky to celou dobu sledují šéfka české obchodní pobočky SAP Hana Součková a majitel technologické agentury Actum Digital Tomáš Vondráček, kteří nejen tuzemským firmám s digitalizací pomáhají.
„Brát digitalizaci vážně ale neznamená jen reagovat na to, co se děje dnes. Digitalizace, jak se o ní bavíme třeba se SAPem, znamená, jestli vaše firma bude za dvacet let vůbec ještě existovat,“ říká Tomáš Vondráček, jehož společnost vyvíjí pokročilá softwarová řešení pro správu a zlepšování zákaznické zkušenosti, obchodu a dat.
Actum Digital staví systémy pro velké i menší klienty v Česku i v zahraničí, v loňském roce navýšila tržby na 425 milionů korun a zaregistrovala zvýšený zájem o digitální platformy hlavně u B2B firem působících hlouběji v dodavatelském řetězci.
„Ale řada firem digitalizaci stále ještě nebere vážně. Ještě pořád se potýkají s reakcí na situaci okolo a berou digitalizaci jako rychlou opravu teď a tady. Přitom stále objevují věci, kde si potvrzují, že digitalizace je cesta dopředu,“ reaguje Hana Součková.
„Rozhodující je, zda firma správně uchopí technologii, jak jí napasuje na současné i budoucí zákaznické potřeby a jestli to udělá lépe a rychleji než konkurenti a díky tomu vyroste. Ti, kteří to nezvládnou tady za dvacet let zcela jistě nebudou, a pokud budou, tak jen jako součást těch, kteří to zvládnou lépe," podotýká Tomáš Vondráček
Potřebuje digitalizace ve firmě vždy jednoho osvíceného lídra, nebo může pramenit zespodu? Jak se mění očekávání zákazníků? Jak vypadá budoucnost práce? A proč je jedno, jestli programátor české firmy sedí v Praze, nebo v Berlíně? Poslechněte si podcast s Tomášem Vondráčkem a Hanou Součkovou.